03 czerwca 2015

Przygoda życia, czyli uczniowie z kuźniańskiej podstawówki w Paryżu!

Wejście na Wieżę Eiffla, zabawa w Eurodisneylandzie, zwiedzanie słynnych paryskich katedr (Notre Dame) i muzeów (Luwr) czy rejs statkiem po wodach Sekwany - to elementy wycieczki szóstoklasistów do Paryża, która odbyła się w dniach 25-29 maja. >>>Przeczytaj relację uczniów z tej pięciodniowej wyprawy<<<

Nasza klasa, to jest 6 "a" ze Szkoły Podstawowej w Kuźni Raciborskiej, przeżyła niesamowitą przygodę. Była nią wycieczka do Paryża, którą wygraliśmy w ogólnopolskim konkursie "Kraina Tauronka". Należy dodać, że na sukces pracowaliśmy cały rok i opłaciło się. Zwyciężyliśmy, a główną nagrodą był 5-dniowy wyjazd do  Francji. Wycieczka odbyła się w dniach 25-29 maja 2015 roku. Wzięło w niej udział 18 uczniów i dwóch opiekunów - pani Marzenna Buława, nasza wychowawczyni i pani Małgorzata Tykierka. Nad całością czuwali przedstawiciele firmy i biura Delta Travel.

Wycieczka trwała 5 dni. Pierwszy dzień spędziliśmy w podróży, która trwała około 20 godzin. Program wycieczki był bardzo napięty, więc już po przybyciu na miejsce udaliśmy się metrem do Parku de la Villette, znajdującego się na terenie dawnej paryskiej rzeźni. Tam obejrzeliśmy film, a następnie zwiedziliśmy ogromną łódź podwodną, która pływała w oceanie jeszcze w XX wieku. Następnie udaliśmy się do największego w Europie muzeum "Miasteczka Nauki i Przemysłu". Kolejnym punktem programu była Katedra Notre Dame i Plac Jana Pawła II. Widzieliśmy zerowy kilometr - to jest symboliczne serce Francji, od którego liczy się odległość na głównych drogach kraju. Znajduje się on na chodniku przed wejściem do paryskiej Katedry Notre Dame. Spacerowaliśmy również po wyspie św. Ludwika. Największą atrakcją tego dnia był rejs statkiem Bateaux Monches po Sekwanie. Zmęczeni podróżą i zwiedzaniem miasta, pojechaliśmy do hotelu Nourea Paris Park, gdzie zostaliśmy zakwaterowani, a następnie udaliśmy się na zasłużony wypoczynek.

Trzeci dzień wycieczki rozpoczęliśmy od tradycyjnego francuskiego śniadania: croissanta i bagietki. Smakowało nam. Następnie, zgodnie z programem, zwiedziliśmy kolejne atrakcje Paryża. Udaliśmy się do dzielnicy Montmartre. Weszliśmy do Bazyliki Sacre Coeur, która znajduje się na wzgórzu. Następnie autokarem pojechaliśmy na Plac Trocadero. Aby nie marnować cennego czasu, na II piętro Wieży Eiffla dotarliśmy pieszo. Z niej naszym oczom ukazał się piękny widok na miasto - Pola Elizejskie, Sekwana. Kolejną atrakcją naszej wędrówki był Łuk Triumfalny, pod którym zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Wieczorem po kolacji udaliśmy się do Luwru, gdzie widzieliśmy m. in. Mona Lisę, Wenus z Milo, Nike z Samotraki i komnaty Napoleona Bonaparte. Wracając do hotelu, myślami byliśmy już w Disneylandzie, gdzie mieliśmy pojechać następnego dnia.

Czwarty dzień był dla wszystkich niezwykłym przeżyciem, ponieważ jechaliśmy do Eurodisneylandu. To najpiękniejszy i najbardziej znany park rozrywki dla dzieci i dorosłych. Niespodzianką dla nas była parada wszystkich bohaterów bajek Disneya. Bardzo podobały nam się kolejki górskie, z których najczęściej korzystaliśmy. W parku bawiliśmy się świetnie, nie brakowało nam adrenaliny, śmiechu, a czasami nawet strachu. Było to doskonałe zakończenie wycieczki, ponieważ po 10 godzinach wspaniałej zabawy mieliśmy w planach powrót do Polski. Byliśmy zarazem szczęśliwi i smutni, nie chcieliśmy opuszczać Paryża, ale pragnęliśmy już wrócić do domu i podzielić się wrażeniami z rodziną i przyjaciółmi.

Piąty dzień przywitał nas już w kraju. Podróż, chociaż wyczerpująca, minęła szybko. Pełni wrażeń wróciliśmy do Kuźni Raciborskiej. Grono stęsknionych rodziców wyczekiwało nas na szkolnym parkingu. Wycieczka była bardzo udana. Na pewno nie zapomnimy cudownych chwil spędzonych w stolicy Francji. To była naprawdę przygoda życia. Dziękujemy organizatorowi konkursu i fundatorowi wycieczki, firmie Tauron Polska Energia.